Popularne posty

poniedziałek, 14 maja 2012

ZRÓBCIE TO SAMI!!!! PRZERABIAMY TRAMPKI CONVERSE :)



Zapraszam Was na pierwszy artykuł z serii Zróbcie to sami. Raz w miesiącu postaram się dać Wam inspiracje jak z niczego zrobić coś, jak przerobić starą garderobę lub jak samemu stworzyć biżuterię ze sklepowych witryn. Powodzenia!!

Jeśli znudziły Wam się stare trampki to mam dla Was inspiracje jak przywrócić im dawny czar! To nie jest wcale trudne.

Będziecie potrzebować : 

1. Farb do malowania na tkaninach. Podejrzewam, że można kupić je w każdym sklepie plastycznym. Ja polecam Allegro bo tam jest po prostu większy wybór.














2.Pędzelka














3.Pary trampek

















Wpadłam na pomysł żeby pomalować język moich trampek na biało a na nim narysować grafikę a'la zebra. Język możecie pomalować na dowolny kolor. Taki jaki będzie pasował do Waszych butów, bądź taki jaki po prostu lubicie. Grafika też jest rzeczą indywidualną. Może to być jak u mnie motyw zebry. Możecie też zrobić grafikę panterki, namalować gwiazdki kropeczki. Do  wyboru do koloru.

Jak to zrobić??
1. Malujemy język trampek na biało. Polecam nakładać 2 warstwy ponieważ materiał prześwituje. Nie bójcie się nakładać dużo farby. Nie żałujcie:) Najlepiej używajcie dużego pędzelka, będzie szybciej!















2. Czekamy aż farba wyschnie. Zazwyczaj trwa to ok 24h. 



3. Znajdujemy swoją wymarzoną grafikę i szkicujemy ją ołówkiem na pomalowanym języku. Nie bójcie się zaszaleć, ołówek zawsze można zmazać :)

























4. Zabieramy się do malowania! Ta część jest dość trudna. Trzeba poświęcić jej dużo czasu i cierpliwości ponieważ farbę trudniej zmazać. Najlepiej robić to cieniutkim pędzelkiem nabierając minimalnie farby. Nie śpieszcie się.
































5. Kończymy malować grafikę. Odstawiamy buty do wyschnięcia na 24h. Po wyschnięciu jeśli jest to konieczne poprawiamy grafikę nakładając drugą warstwę.

6. I teraz najważniejsze!!! Żeby farba nie spierała się z butów trzeba ją zaprasować. Jak to robimy? Po wyschnięciu farby rozgrzewamy żelazko do "średniej" temperatury. Prasujemy miejsca pokryte farbą na lewą stronę bądź jak w tym przypadku przez szmatkę. Po tym zabiegu nasz rysunek będzie nie do zniszczenia!

Pamiętajcie koniecznie żeby szybko umyć pędzelek ponieważ farba szybko zasycha i jest trudna do zmycia.

Mam nadzieję, że moja praca dała Wam inspiracje. Piszcie o swoich pomysłach!!!

W następnym artykule z tej serii weźmiemy na warsztat najmodniejsze w tym sezonie...PIÓRA!


Lajkujemy na fejsiku>CLICK<

17 komentarzy:

  1. Podoba mi się pomysł, zawsze wolałam swoje wizje, od tych kupnych, fabrycznych, wyprasowanych i powielanych 1000 razy. Zrób przy okazji zdjęcie ze sznurówkami, na nogach. Trampki górą! Pa!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście efekt końcowy będzie zamieszczony ale na razie czekam aż wyschną i czeka mnie jeszcze prasowanie :/

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawy post przydatny :] Mialam kiedyś widok dynamiczny ale strasznie mnie denerwował w pewnym czasie, wszystkie opcje były w nim ukryte :/

    Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. niewątpliwie buty już nabrały charakteru:)

    OdpowiedzUsuń
  5. oho, dobrze, że nie mam na stanie żadnych farbek do tkanin bo moje zółte trampy by chyba tego nie wytrzymały. Swoją drogą w podstawówce i gim. rysowaliśmy sobie namiętnie markerami po tych białych, gumowych noskach... -D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale jak prasowanie ? Trampki chcesz prasowac ?? O ja cieeeee... to ja juz nie moge sie doczekac efektu koncowego. Trzymam kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. tylko same języki od trampek więc chyba da jakoś radę!!!! :) efekt końcowy już niedługo

    OdpowiedzUsuń
  8. o super to wyszło :) też mam buty do przeróbki ! pozdrawiam. To ja Twoja ulubiona koleżanka z pracy:) !

    OdpowiedzUsuń
  9. świetnie to zrobiłaś ! ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje! Nawet nie wiesz jak się namęczyłam

      Usuń
  10. Genialny sposob. Nie ma to jak dodac cos od siebie ;) Pozdrawiam :) może poobserwujemy się? ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja uważam, że mój pies jest AŻ za kwadratowy i grubiutki :D


    czekam na kolejne Twoje wpisy, bo ten o przerobieniu trampek jest świetny! :)


    http://freensch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha dziękuję Ci bardzo. Szykuje się właśnie do sesji zdjęciowej, mojej pierwszej :)

      Usuń
  12. A jak jest z trwałością takich farbek na rzeczach??
    Np. na bluzkach może wiesz? Jak po praniu się trzymają, czy blakną?

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj tu, a najlepiej zasubskrybuj jako użytkownik Google, będziesz wszystko wiedzieć.